Παιδοψυχολόγος
Το κέντρο μας συνεργάζεται με ψυχολόγο εξειδικευμένη στην παρέμβαση σε παιδιά και εφήβους καθώς και στην παροχή συμβουλευτικής σε γονείς.
Η ψυχολόγος του κέντρου μας σχεδιάζει και υλοποιεί θεραπευτικά προγράμματα τα οποία στηρίζονται σε επιστημονικά αποδεδειγμένες θεραπευτικές μεθόδους.
Επιπλέον, παρέχεται η διαγνωστική αξιολόγηση παιδιών και εφήβων με έγκυρα και αξιόπιστα εργαλεία όπως τεστ αξιολόγησης Νοημοσύνης WISC V, τεστ νοημοσύνης RAVEN (iq-test), ΑΘΗΝΑ TEST διάγνωσης μαθησιακών δυσκολιών κ.τ.λ.
ΠΟΤΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ
Ένα σημαντικό ποσοστό παιδιών νηπιακής και σχολικής ηλικίας, σύμφωνα με μελέτες ,έχουν ανάγκη από παιδοψυχολογική υποστήριξη και παρέμβαση για διάφορους τύπους δυσκολιών. Κάποιοι από τους λόγους που είναι πιθανόν ένα παιδί να επισκεφτεί έναν παιδοψυχολόγο είναι οι εξής:
- Οι μαθησιακές δυσκολίες. Ένα παιδί που πασχίζει με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα σχολικά του χρόνια , είναι ένα ματαιωμένο, κουρασμένο παιδί με χαμηλή αυτοπεποίθηση λόγω των συνεχόμενων αποτυχιών να φτάσει στο επίπεδο των συμμαθητών του. Η απογοήτευση οδηγεί κάποιες φορές σε σχολική άρνηση ή παραίτηση.
- Οικογενειακές δυσκολίες. Ένα διαζύγιο, μια ασθένεια ή ο θάνατος κάποιου αγαπημένου έχουν συναισθηματικές συνέπειες στα παιδιά και στην οικογένεια γενικότερα. Η βοήθεια του ψυχολόγου μπορεί να βοηθήσει σε μια δύσκολη περίοδο τους γονείς να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους άλλα τα ίδια τα παιδιά να εκφράσουν τα δικά τους.
- Προβληματικές συμπεριφορές όπως ευερεθιστότητα , επιθετική συμπεριφορά, ανυπακοή στο σπίτι ή στο σχολείο. Δυσκολία οριοθέτησης και παραβατική συμπεριφορά.
- Δυσκολίες στην κοινωνικοποίηση με συνομηλίκους, αντικοινωνικότητα.
- Σχολικός Εκφοβισμός – bullying.
- Διαταραχές διάθεσης – διαταραχές σίτισης.
- Τάσεις απομόνωσης, μυστικοπάθειας, υπερβολική εσωστρέφεια.
- Παρουσιάζει αλλαγές σε συμπεριφορές, όπως απότομη αλλαγή στις σχολικές επιδόσεις / στις διατροφικές συνήθειες / στην ρουτίνα του ύπνου
- Παρουσιάζει αυξημένο άγχος και στρες με την μορφή διαφόρων τικ, ονυχοφαγίας κ. α
- Απόκλιση από την συνήθη αναπτυξιακή εξέλιξη και χρήζει αξιολόγησης της νοημοσύνης και των ικανοτήτων του
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ WISC V
Η κλίμακα WISC-V θεωρείται παγκοσμίως το πλέον αξιόπιστο και έγκυρο ψυχομετρικό εργαλείο για την αξιολόγηση της γνωστικής ανάπτυξης των παιδιών.
Χορηγείται σε παιδιά 6 ετών έως 16 ετών και 11 μηνών
Η πέμπτη έκδοση έχει δημιουργηθεί με βάση τις τελευταίες διεθνείς εξελίξεις στο επίπεδο των γνωσιακών νευροεπιστημών.
Αποτελείται από 13 κλίμακες. Η κάθε κλίμακα αξιολογεί έναν διαφορετικό τομέα της νοημοσύνης . Από την χορήγηση του WISC-V προκύπτουν έξι (6) δείκτες:
τον Δείκτη Λεκτικής Κατανόησης
τον Δείκτη Οπτικοχωρικής Αντίληψης
τον Δείκτη του Ρέοντος Συλλογισμού
τον Δείκτη της Εργαζόμενης Μνήμης
τον Δείκτη Ταχύτητας Επεξεργασίας
τον Γενικό Δείκτη Νοημοσύνης
Επίσης, άλλοι πέντε βοηθητικοί δείκτες προσφέρουν περαιτέρω πληροφορίες για το γνωστικό επίπεδο του παιδιού:
Ποσοτικού Συλλογισμού
Ακουστικής Εργαζόμενης Μνήμης
Μη λεκτικής Ικανότητας
Γενικής Ικανότητας
Γνωστικής Επάρκειας
Το WISC-V χρησιμοποιείται κατά την ψυχολογική, αναπτυξιακή και μαθησιακή εκτίμηση. Επίσης, είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τον εντοπισμό ιδιαίτερων νοητικών ικανοτήτων ή μαθησιακών δυσκολιών. Mε βάση τα αποτελέσματα, προτείνονται εξατομικευμένες κατευθύνσεις και στοχευμένες θεραπευτικές προσεγγίσεις.
TI EINAI TO RAVEN (iq-test)
Πρόκειται για ένα πολύτιμο εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα αδρής εκτίμησης της γενικής νοημοσύνης σε σύντομο χρόνο.
Η συστοιχία δοκιμασιών Raven’s Educational παρέχει μη-λεκτικές και λεκτικές εκτιμήσεις της γενικής νοητικής ικανότητας παιδιών ηλικίας 4 έως 12 ετών. Αποτελείται από τις Έγχρωμες Μήτρες (Colored Progressive Matrices) και από τις Κλίμακες Λεξιλογίου (Crichton Vocabulary Scales).
Οι Έγχρωμες Μήτρες μετρούν τη μη-λεκτική ικανότητα του ατόμου να εξάγει συμπεράσματα σε οπτικοχωρικό πλαίσιο. Οι Κλίμακες Λεξιλογίου Crichton αξιολογούν τη λεκτική ικανότητα του ατόμου, η οποία σχετίζεται με την εξοικείωση που έχει κάποιος με συγκεκριμένες έννοιες και λεκτικές πληροφορίες. Ο συνδυασμός των αποτελεσμάτων από τη χρήση των δύο κλιμάκων (CPM και CVS) ενδείκνυται για τη σφαιρικότερη εκτίμηση της γενικής νοητικής ικανότητας