FLOORTIME

Η μέθοδος Floortime αναπτύχθηκε από τον παιδοψυχίατρο StanleyGreenspan και αφοράστην αλληλεπίδραση με παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). Υποστηρίζει ότι το παιδί μπορεί να αναπτύξει πιο αποτελεσματική αλληλεπίδραση με έναν ενήλικα όταν εκείνος εστιάζει στις δυνατότητες του παιδιού οι οποίες είναι ανάλογες ως προς το αναπτυξιακό του επίπεδο.

Η παρέμβαση αποκαλείται Floortime επειδή ο γονιός  και το παιδί κάθονται  στο πάτωμα κατά την διάρκεια της αλληλεπίδρασης μεταξύ τους.

Η μέθοδοςFloortime, στοχεύει στο να καταφέρει το παιδί να επιτύχει 6 βασικά αναπτυξιακά ορόσημα που αφορούν στην συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξή του. Ο Greenspan περιγράφει το αναπτυξιακό συνεχές ως εξής:

  • αυτορρύθμιση και ενδιαφέρον για τον κόσμο
  • οικειότητα ή ενδιαφέρον για τις ανθρώπινες σχέσεις
  • αμφίδρομη επικοινωνία
  • συναισθηματική εγγύτητα

Η αλληλεπιδραση με τον ενήλικα οδηγεί το παιδί στο να περάσει με φυσικό τρόπο τα βασικά αναπτυξιακά ορόσημα.

Στη μέθοδο Floortime, οι δραστηριότητες επιλέγονται με βάση τις προτιμήσεις του παιδιού και το επίπεδο δυσκολίας εξαρτάται απο το τί  εκείνο μπορεί να υποστηρίξει τη δεδομένη στιγμή.

Κατά τη διάρκεια της αλληλεπίδρασης  του γονέα με το παιδι και ενώ εμπλέκονται σε μια δραστηριότητα , ο γονέας εκπαιδεύεται από τον ειδικό πώς να αλληλεπιδρά πιο αποτελεσματικά με το παιδί, μια διαδικασία  που ονομάζεται “Ανοικτοί και κλειστοί κύκλοι επικοινωνίας”.Ενώ δίνεται έμφαση στην συναισθηματική ανάπτυξη ώστε να καλλιεργηθούν οι δεξιότητες του λόγου, της επικοινωνίας, της κίνησης και η γνωστική ανάπτυξη.